In den 15 Wochen, die das Semester hier gedauert hat, habe ich eine schier unglaubliche Anzahl an Büchern gelesen.
Für meinen Kurs "Greater New York Since 1898":
- Joanne Reitano, The Restless City: A Short History of New York from Colonial Times to the Present
- Christine Stansell, American Moderns: Bohemian New York and the Creation of a New Century
- Shane White et al., Playing the Numbers: Gambling in Harlem Between the Wars
- Samuel Zipp, Manhattan Projects: The Rise and Fall of Urban Renewal in Cold War New York
- Rosalyn Baxandall and Elizabeth Ewen, Picture Windows: How the Suburbs Happened
- Sharon Zukin, Naked City: The Death and Life of Authentic Urban Places
- Wayne C. Booth et al., The Craft of Research
Für "Immigration and American Culture and Society"
- John Higham, Strangers in the Land: Patterns of American Nativism, 1860-1925
- Henry Yu: Thinking Orientals: Migration, Contact, and Exoticism in Modern America
- Gary Gerstle, Working Class Americanism: The Politics of Labor in a Textile City
- Erika Lee, At America’s Gates: Chinese Immigration During the Exclusion Era, 1882-1943
- Linda Gordon, The Great Arizona Orphan Abduction
- Victoria Hattam, In the Shadow of Race: Jews, Latinos, and Immigrant Politics in the United States
- Mae Ngai, Impossible Subjects: Illegal Aliens and the Making of Modern America
- Eiichiro Azuma, Between Two Empires: Race, History, and Transnationalism in Japanese America
- Matthew Jacobson, Whiteness of a Different Color: European Immigrants and the Alchemy of Race
- Aihwa Ong, Flexible Citizenship: The Cultural Logics of Transnationality
- Alexandra Stern, Eugenic Nation: Faults and Frontiers of Better Breeding in Modern America
Für "Urban Educational Policy and School Improvement"
- Diane Ravitch, Left Back: A Century of Battles over School Reform
- David Tyack and Larry Cuban, Tinkering Toward Utopia: A Century of Public School Reform
- Anthony Bryk et al., Organizing Schools for Improvement: Lessons from Chicago
- Charles Payne, So Much Reform, So Little Change: The Persistence of Failure in Urban Schools
- Linda Darling-Hammond, The Flat World and Education: How America's Commitment to Equity Will Determine Our Future
- Ronald Ferguson, Toward Excellence with Equity: An Emerging Vision for Closing the Achievement Gap
Zusätzlich noch unzählige Paper und Bücher, die nicht Teil der regulären Assignments waren, sondern die nur alleine oder zusammen mit ein paar anderen lesen musste, entweder für Referate oder (den größten Teil davon) für mein Forschungsprojekt im Seminar über New York.
Zusätzliche habe ich noch zwei lange Essays (für den New York- und den Einwanderungs-Kurs) und zwei kurze (für den Bildungspolitik-Kurs) produziert. Und die drei Referate und zwei Book Reviews, die ich auch noch anfertigen musste, nicht zu vergessen.
Alles in allem wirklich sehr, sehr viel Arbeit, bei der ich aber auch wirklich viel gelernt habe. Nichtsdestotrotz freue ich mich jetzt sehr auf einen Monat, EINEN GANZEN MONAT, ohne Uni, ohne Hausarbeiten und nur mit Büchern, die ich zu meinem Privatvergnügen lese!!! Und vor allem auf die Zeit, die ich jetzt mit dem Thomas verbringen kann!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen